Somnul REM este imperativ; este printre cei mai importanți factori care contribuie la o sănătate bună. Nu este un secret pentru nimeni că obiceiurile bune de somn au un efect pozitiv asupra calității vieții și funcțiilor corpului. Somnul este vital pentru funcțiile celulare, organice și sistemice ale fiecărei ființe.

image - Top 5 Factors that Influence Sleep
Top 5 factori care influențează somnul

Din păcate, experiențele de somn sărace au devenit o problemă de sănătate publică nu doar pentru seniori, ci și pentru adulții mai tineri. Deci, de ce oamenii au dificultăți de somn? În acest articol, voi identifica cei cinci factori care influențează somnul pentru a vă ajuta să obțineți o calitate optimă a somnului.

Care sunt factorii care afectează somnul?

1. Prea multă lumină

image - Too Much Light

Mediul dormitorului tău, inclusiv intensitatea și durata luminii la care ești expus, are un efect puternic asupra somnului tău.

În condiții normale, ritmul nostru circadian ne influențează capacitatea de a dormi, precum și etapele de somn prin care trecem atunci când o facem. Cunoscut și sub numele de ceasul biologic uman, contracarează somnul prin crearea de semnale care ne mențin alert în timpul orelor de lumină.

Cu toate acestea, expunerea prelungită la lumină pe timp de noapte se amestecă cu sincronizarea ritmului nostru circadian. Celulele sensibile la lumină prezente în retina ochilor noștri pot spune creierului nostru că este încă zi.

În consecință, întârzie faza ceasului nostru intern și, prin urmare, ne putem trezi că dorim să dormim târziu noaptea.

Trezirea în miezul nopții și expunerea la lumină de mare intensitate poate, de asemenea, reseta ceasul nostru biologic, făcând astfel mai dificil pentru alții să se întoarcă la somn. Prin urmare, recomand să folosiți lumini de noapte pentru a minimiza acest efect.

2. Temperatura

Temperatura camerei este, de asemenea, un factor de luat în considerare.

Cu toate acestea, cea mai bună temperatură a camerei pentru a produce modele optime de somn nu este stabilită în piatră. Toată lumea doarme pur și simplu la o temperatură care se simte cel mai confortabil pentru ei.

Când este prea cald, poate doriți să porniți AC pe timp de noapte, mai ales în lunile fierbinți de vară. Nu trebuie să ghemuiești un cub de gheață uriaș.

O scădere ușoară a temperaturii corpului este tot ceea ce aveți nevoie pentru a pleca mai repede. Acesta este, de asemenea, același motiv pentru care mulți oameni preferă să doarmă pe un pat cu spumă cu memorie infuzată cu gel, decât pe o saltea obișnuită.

Un pat cu spumă cu memorie infuzată cu gel vă ajută să vă răcoriți, atrăgând căldura din corp și se întoarce mai repede decât spuma cu memorie obișnuită, reducând astfel retenția de căldură pe care ați putea-o simți altfel.


Citeste si:


3. Patul greșit

image - The Wrong Bed

Patul tău este unul dintre cei mai mari factori externi care pot afecta calitatea și cantitatea somnului tău.

Orice lucru care te va face să te simți confortabil ca un bug crește probabilitatea ca tu să te bucuri de un somn bun. O saltea inconfortabilă, pe de altă parte, poate duce la numeroase consecințe asupra sănătății, deoarece corpul tău va avea timp insuficient pentru creșterea mușchilor, repararea țesuturilor și alte funcții vitale.

Deoarece patul greșit provoacă o postură proastă, este posibil să simțiți dureri și dureri în dimineața următoare.

O regulă de bază bună este să dormi pe o saltea care să atingă echilibrul potrivit între confort și sprijin. Ar trebui să promoveze alinierea corectă a coloanei vertebrale, precum și să elibereze presiunea din zonele grele ale corpului.

Să știi că nu există cea mai bună saltea. Găsirea patului potrivit este o chestiune de preferință personală. Unii oameni vor oferi rapoarte strălucitoare despre paturile cu spumă cu memorie și hibrizi, în timp ce alții preferă senzația familiară a unei saltele cu arcuri interioare.

Există o variabilitate destul de mare între dormitori în ceea ce privește tipul de fermitate pe care îl preferă atunci când dorm.

De aceea, nu pot sublinia suficient cât de important este să treci printr-o comparație a saltelei , mai degrabă decât să mă bazez pe dovezi anecdotice. Procedând astfel, puteți obține o imagine clară a fermității, prețului și a altor caracteristici care vă pot face sau distruge achiziția.

4. Stimulante și alte substanțe

image - Stimulants and Other Substances

Alimentele și băuturile cu cofeină vă pot afecta în mod negativ somnul chiar dacă le consumați cu multe ore înainte de culcare.

Cofeina este un stimulent al sistemului nervos central, ceea ce înseamnă că vă oferă imediat energie și vigilență. Cu toate acestea, consumul a mai mult de 400 de miligrame de cofeină este o modalitate sigură de a experimenta problemele de somn mai târziu în timpul nopții.

În plus, utilizarea cofeinei pentru a rămâne treaz în timpul unui schimb de noapte ar putea să nu fie o mișcare înțeleaptă. În timp ce o ceașcă de joe te ține treaz noaptea, ar putea duce la o scădere semnificativă a duratei somnului și la scăderea somnului REM profund a doua zi.

De asemenea, poate doriți să evitați alimentele picante înainte de culcare, deoarece se știe că provoacă indigestie și declanșează simptome de reflux acid.

Când te culci, acidul gastric poate ajunge în esofag și poate provoca iritații. Acest lucru poate duce la tulburări de somn. De asemenea, alimentele condimentate ridică temperatura corpului, iar senzația de căldură poate afecta negativ somnul.

5. Stresul și condițiile medicale

A avea o problemă fiziologică este principalul factor care contribuie la experiențele slabe de somn. Indiferent cât de ideal este mediul tău de somn, acesta nu va elimina insomnia atunci când afecțiunea este legată de o boală cronică, cum ar fi:

  • Boala Alzheimer
  • Astm
  • Cancer
  • Diabet
  • Boala de reflux gastroesofagian (BRGE)
  • Tiroidă hiperactivă
  • boala Parkinson
  • Sindromul picioarelor nelinistite (apnee in somn)

Este posibil să fi auzit de produse comercializate ca soluții pentru tulburările de somn. În timp ce pernele și paturile speciale pot evita într-adevăr probleme minore de somn, ele nu vor scăpa de problema de sănătate care ar fi putut fi cauza principală a somnului suboptim.

Singura modalitate de a rezolva acest lucru este să discutați cu medicul dumneavoastră pentru a obține un diagnostic și un tratament adecvat.

Stresul și anxietatea afectează, de asemenea, cantitatea și calitatea somnului pe care îl obțineți în fiecare noapte. Îngrijorarea cu privire la termene limită și facturi vă va ține treaz noaptea. Studiile sugerează, de asemenea, că stresul din cauza relațiilor este o modalitate sigură de a te ține treaz.

La pachet

Privarea de somn vă afectează starea de spirit și abilitățile de gândire critică. De asemenea, crește riscul de boli, cum ar fi obezitatea și diabetul. Prin urmare, este important să obțineți un somn bun. Alegeți cu înțelepciune ce alimente și băuturi să consumați.

Mediul înconjurător, cum ar fi lumina la care ești expus și cât de confortabil este patul tău, are, de asemenea, un efect puternic asupra somnului tău.


Lista noastra de preturiVrei oferta emisa gratuit?

Zugraveli decorative rapide si ușoare

Este ușor să creezi pereți frumos zugraviți fără a cumpăra unelte scumpe. Încercați una (sau toate) dintre aceste tehnici simple și înfrumusețați rapid orice perete din casa.

Pictura decorativă pe perete poate adăuga un efect dramatic oricărei încăperi. Puteți învăța câteva tehnici ușoare pentru zugraveli decorative pe perete pe care le puteți folosi astăzi, chiar dacă sunteți nou-nouță în pictura decorativă. Această „școală de decorare într-un articol” de cinci minute vă poate aduce pictura cu finisaj fals în cel mai scurt timp.

Citeste articol despre zugraveli decorative pe care le poti face si tu!

Ce cred clientii nostrii
despre serviciile noastre de zugraveli?

Foarte buni profesionisti

Zugravii din echipa Utopian Construct au făcut o treabă bună dar și curațenie după ei. Recomand!

Cei mai ok zugravi

Echipa asta a respectat termenul asumat de la inceput. Dupa mai mulți Dorei, sunt foarte fericită că am ales Utopian Construct

Recomand!

Baieții au lucrat bine sub stres, că era și soacra mea cu ei, și au făcut o treabă bună. Sunt mulțumită de rezultat.